VAU ja siisteys

Joka yrityksen sisääntulossa täytyisi asiakkaalle tulla VAU tunne, lunasta se, suosittelen.

Miksi se on niin tärkeää ?

Asiakas tuntee yrityksen arvokkaammaksi kun VAU on ensireaktio, saat sillä aina jotain muuta anteeksi ja siitä huolimatta asiakkaalle jää kokemuksesta positiivinen tunne, koska VAU oli ensireaktio. Kun asiakas astuu sisään hotelliin, jossa hän saa sisääntulossa VAU tunteen, huoneet voivat olla vaikka hieman vaatimattomammat, sillä asiakkaalle tuli jo sisään astuessa tunne että hän sai vastinetta rahoilleen. Ravintolan sisääntulossa VAU tunne, ruoka ja tarjonta voi olla hieman kalliimpaa, koska asiakkaan tunne yrityksestä on arvokkaampi, hinta-laatusuhde lunastettu jne…tuolla VAU:lla saa paljon hyvää aikaan, kannattaa kiinnittää huomiota.

Kun astut mihin tahansa tilaan, katseesi rekisteröi heti yleisen ilmeen ja siisteyden. Tuo ei tarkoita pikkutarkkaa tip-top siisteys ajattelua, vaan yleisilmeen siisteyttä. Tuo siisteysajattelu on kahviloissa, ravintoloissa ja hotelleissa kyllä jo hyvin hallussa. Noin kahdeksan kymmenestä, hoitaa nämä asiat hyvin, mutta kannattaa aina kiinnittää siihen huomiota. Mitä asiakas näkee ensimmäisenä tullessaan sisälle ? testatkaa itse oma sisääntulo, mikä tunne tulee asiakkaan näkökulmasta.

– sisääntulon siisteys
– wc-tilojen siisteys
– salin yleisilmeen siisteys
– henkilökunnan siisteys
– avokeittiössä siisteys
Harva haluaa mennä epäsiistiin ravintolaan syömään tai hotelliin nukkumaan jne..
Tällaisia ajatuksia tarjoilin teille tänään.